Useimmin kysytyt kysymykset

Alasivuilta löydät useimmin kysyttyjä kysymyksiä eri palveluihin liittyen. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä: it-helpdesk@uta.fi

Osa ohjeista sijaitsee kyseessä olevan palvelun yhteydessä tai erillisellä ohjesivustolla.

Useimmin kysytyt kysymykset TOP 3

1. Miten vaihdan salasanani?

Vaihda peruspalvelutunnuksen salasana

tai henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi osoitteessa

Saat uuden salasanan myös käymällä IT Helpdeskissä, muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan!
Lisätietoa salasanoista ja käyttäjätunnuksista

2. Mitä langatonta verkkoa (wlan, wifi) voin käyttää yliopistolla?

Käytä suojattua Eduroam-verkkoa! Anna peruspalvelutunnuksesi muodossa peruspalvelutunnus@uta.fi esim. ab12345@uta.fi.
Lisätietoa langattomista verkoista

3. Miten tulostan yliopistolla?

Tulosta yliopiston koneelta secureprint-tulostimelle omaan tulostusjonoosi ja hae tuloste miltä tahansa TAY, TTY tai TAMK tulostimelta!
Saat tulosteen tulostimelta

  • rekisteröimälläsi kortilla tai
  • peruspalvelutunnus@edu tai peruspalvelutunnus@staff tunnuksella (esim. ab12345@edu tai ab12345@staff) ja peruspalvelutunnuksen salasanalla.

Huom! Voit tulostaa yliopiston tulostimille myös omalta laitteeltasi, lähetä dokumentti @student.uta.fi tai @staff.uta.fi -sähköpostistasi liitteenä osoitteeseen webprint@tampere3.fi.

Lisätietoa tulostuksesta